Wat is Google Ads?

Google Ads voorheen Adwords is één van de betere manieren om online te adverteren. Het bedrijf is goed voor zo’n 40% van de online advertentiemarkt, het is dan ook de geschikte tool voor een maximaal resultaat. De meest gekende vorm van de advertenties zijn deze in het zoeknetwerk. Dit zijn de eerste resultaten die je bovenaan in Google ziet als je iets opzoekt.

Google display network

Ook op andere websites kom je vaak Google Ads campagnes tegen. Het Google netwerk omvat meer dan één miljoen websites. Het grote voordeel hier is dat jouw advertentie weergegeven wordt op websites die relevant zijn voor jouw campagne, en jij gebruikers bereikt die al geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt. Door middel van tagging kan je aangeven op welke soort websites je wil dat jouw advertentie wordt getoond.

Keywords

Het is belangrijk dat je eerst het doel van je campagne bepaalt. Er zijn verschillende mogelijkheden die elke een verschillende aanpak vereisen. Bepaal daarom eerst wat je wil bereiken met je campagne. Wil je:

  • meer bezoekers naar je website;
  • inschrijvingen op je nieuwsbrief;
  • meer offerte aanvragen;
  • meer naamsbekendheid in je regio;
  • meer aankopen in je webshop;

Vervolgens bepaal je de zoekwoorden op basis van je doel. Dit zijn woorden of woordcombinaties die te maken hebben met jouw product of dienst. Je betaald enkel per klik dit wil zeggen dat je pas betaald als iemand jouw website bezoekt. Met de Keyword planner kan je zoekwoorden analyseren en zo bekijken hoeveel het je kost per keyword om meer bezoekers te krijgen. Deze prijs verschilt wel degelijk per zoekwoord. Zoekwoorden waar meer op gezocht wordt zullen duurder zijn dan zoekwoorden die minder gezocht worden.

Je betaalt per klik

Een Google Ads account maak je gratis aan. Je bepaalt zelf het budget dat je per campagne wil spenderen, en je betaalt enkel als iemand op de advertentie klikt. Zo betaal je dus enkel wanneer je campagne effectief resultaten boekt. Je kan al met een klein budget starten.

Handig aan een campagne via Google Ads is dat je de campagnes perfect kan opvolgen. Je krijgt inzage in de analytics en kan volgende gegevens bekijken:

  • Wie klikt er;
  • Vanop welke locatie;
  • Wanneer;
  • Volgt er een effectieve aankoop of actie zoals een offerteaanvraag

Daardoor kan je per campagne zien wat beter werkt, en wat minder. Vervolgens pas je de campagnes aan. Zo kan je zelf testen wat voor jou met je doelgroep het best werkt.

Bepaal je doelgroep

Niet iedereen moet je advertentie zien. Zorg ervoor dat de juiste mensen op je advertentie klikken. Je betaalt per klik, dus je wil dat diegene die klikt ook effectief op zoek is naar jou, je product of diensten. Bepaal je doelgroep wanneer je je campagne opstart en verfijn die indien nodig.

Denk er ook aan om ‘uitsluitingszoekwoorden’ te gebruiken. Wanneer je een campagne opstart geef je aan bij welke zoekopdrachten je advertentie zichtbaar zal zijn. Maar je kan ook opgeven bij welke ‘keywords’ of combinatie van woorden je advertentie net niet te zien moet zijn.

Stel dat je bijvoorbeeld een Google Ads campagne doet om je nieuwe collectie houten tuinmeubelen een boost te geven. Dan kan je de woorden ‘tweedehands’, ‘DIY’, ‘zelf maken’, ‘gratis’,… uitsluiten, want wie op zoek is naar een handleiding om zelf houten tuinmeubelen in elkaar te knutselen zal niet onmiddellijk een nieuwe set bij jou kopen.

Hulp nodig om zelf een advertentie op te starten via Google Ads? Neem contact op met ons. Nu ontvang je enkel via ons tot €75 aan gratis advertentie budget!

Vraag hier je Google Ads kortingscode aan t.w.v. €75

WordPress website beter beveiligen? 5 Tips!

Beter WordPress website beveiligen

WordPress is populair, gratis en zeer gebruiksvriendelijk, je kan het ook oneindig ver uitbreiden. Die populariteit en flexibiliteit heeft ook enkele nadelen. De beveiliging, heel wat hackers mikken hun pijlen op WordPress websites. Aangezien dat ongeveer 1 op 4 websites gebouwd is in WordPress is het voor hackers een grote doelgroep. Als ze in 1 website een fout vinden kunnen ze dat eenvoudig op andere websites ook proberen. Het zoeken naar WordPress websites is voor hackers een kinderspel, de kans dat je op een WordPress website bent is zeer hoog.

Meer lezen

Google posts, boost jouw blog in Google!

Google posts op mijn bedrijf pagina

Google posts is een nieuwe mogelijkheid om content delen. Telkens als iemand naar jouw bedrijf zoekt toont Google contactgegevens en andere informatie aan de rechterkant van het scherm. In dit venster kon je al je adres toevoegen, foto’s, openingsuren, etc. Nu kan je ook zelf berichten posten in dit onderdeel.

Meer lezen

Hoe Facebook Debug Tool gebruiken?

Facebook Debug tool gebruiken

Heb je al eens een link gedeeld op Facebook? Dan viel het vast op dat er automatisch een titel, beschrijving en misschien zelfs een afbeelding werd toegevoegd! Facebook raadt namelijk zelf wat er bij de link moet verschijnen, dat kan natuurlijk weleens fout gaan. Dit kan je omzeilen door het installeren van een plugin zoals Yoast SEO. Hiermee kan je gestructureerde data invoeren en zelf bepalen wat facebook toont bij je link.

Meer lezen

5 Tips voor meer bereik op Social Media

Meer bereik op social media

Social media is niet weg te denken uit onze huidige samenleving. Dit geldt ook voor bedrijven. Je maakt een business page op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en Snapchat. Je nodigt al je vrienden uit om het te liken en na enkele posts heb je eindelijk 100 fans. Je droomt nu al van je eerste lead door je sociale media maar je ziet telkens je bereik verminderen en verminderen. Met deze 5 tips breng je meer leven in je Social Media en laat je jouw social mediapagina echt werken!

Meer lezen